Wycieczka klasy VI a i VI c do Trójmiasta i Malborka

Od 13 do 15 maja 2019 r. uczniowie klasy 6a i 6c uczestniczyli w wycieczce do Trójmiasta i Malborka.

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Gdynię – Skwer Kościuszki oraz wyruszyliśmy w rejs statkiem wycieczkowym po porcie. Choć było zimno i wietrznie humory dopisywały. Zachwycaliśmy się w porcie okrętem podwodnym Błyskawica, oraz  Darem Młodzieży trzymasztowym polskim żaglowcem szkolnym.

W tym dniu odwiedziliśmy jeszcze Sopot ze słynnym molem i Krzywym Domkiem. Choć było zimno niektórzy z nas nie bali się zanurzyć stopy, a nawet kostki i łydki w polskim morzu.

Drugiego dnia wycieczki zwiedzaliśmy Gdańsk. Spacerowaliśmy po Długim Targu, widzieliśmy Kościół Mariacki, Plac Trzech Krzyży, Stocznię. Braliśmy również udział w warsztatach w Gdańskim  Hewelianum (Złam kod oraz Od galaktyki po bakterię.) Długo będziemy pamiętać też wizytę w Muzeum II Wojny Światowej. Na koniec dnia odwiedziliśmy Westerplatte, gdzie nasz przewodnik przybliżył nam historię tego miejsca.

W ostatnim dniu wycieczki w drodze do domu zwiedziliśmy Zamek Krzyżacki w Malborku. Na zwiedzanie Zamku powinniśmy przeznaczyć więcej czasu, nawet do kilku godzin, bo  jest tak olbrzymi. Zobaczyliśmy  m.in.: Zamek Wysoki (a w nim między innymi: kuchnię konwentu, kaplitularz, reflektarz konwentu, Izbę Konwetnu i wiele innych), Zamek Średni (Wielki Reflektarz, piwnice, kuchnie), Pałac Wielkich Mistrzów (letni reflektarz, niską sień).

Oprócz wielu sal, komnat, sypialni, korytarzy czy pomieszczeń gospodarczych mogliśmy obejrzeć kilka ciekawych wystaw. Wśród rozmaitych kolekcji zobaczyliśmy m.in. kolekcję bursztynu.