Program realizowany przez nauczycielkę Iwonę Gidzińską w Szkole Podstawowej nr 1 im. Kardynała Bolesława Kominka w Kątach Wrocławskich w latach 2017-2019.
Głównym motywem podjęcia realizacji innowacji pedagogicznej z programowania było nauczenie dzieci rozwiązywania problemów przy pomocy dostępnych narzędzi kształtując ich otwartość, aktywność, kreatywność, algorytmiczne myślenie w rozwiązywaniu problemów matematycznych, a także upowszechnianie wiedzy na temat bezpiecznego korzystania z nowoczesnych technologii. Zadaniem innowacji było również wspomaganie uczniów w rozpoznaniu ich własnych uzdolnień i zainteresowań.
Cel ogólny innowacji: Przygotowanie uczniów do kreatywnego i świadomego korzystania z technologii cyfrowych poprzez szereg zabaw edukacyjnych, w które włączone są algorytmiczne myślenie oraz elementy nauki programowania.
Program innowacji był przeznaczony dla uczniów klas II w roku szkolnym 2017/2018 i klas III w roku szkolnym 2018/2019 o zainteresowaniach komputerowych, matematycznych, którzy zadeklarowali chęć uczestniczenia w zajęciach Mistrzów Kodowania.
Dzięki wdrożeniu innowacji z uwzględnienie nowatorstwa, zajęcia z uczniami przyniosły następujące efekty:
a) Wspomaganie zdobywania podstawowych kompetencji i umiejętności ucznia poprzez naukę programowania, wprowadzenie do programu zajęć języka programowania, jako edytora tekstu.
b) Zdobycie przez uczniów podstawowych umiejętności tworzenia prostych skryptów.
c) Umiejętność zaprojektowania i zrealizowania gry czy prostej animacji w programie Scratch oraz zaprogramowania swojej postaci tak, aby zachowywała się zgodnie z oczekiwaniami.
d) Rozwój umiejętności uczniów w zakresie czytania, liczenia, troski o własne zdrowie i bezpieczeństwo oraz zachowań społecznych.
e) Wyposażenie uczniów w umiejętności posługiwania się algorytmami nie tylko na zajęciach komputerowych.
f) Wzrost samooceny i kreatywności ucznia.
g) Umiejętność logicznego myślenia i wnioskowania.
h) Umiejętność współpracy w grupie.
i) Dzielenie się swoją wiedzą z rówieśnikami oraz innymi użytkownikami stron internetowych.
j) Zwiększenie zainteresowania programowaniem.