Już od początku grudnia, uczniowie klas trzecich odliczali czas do Godziny Kodowania, gdyż chcieli przyłączyć się do globalnej inicjatywy odbywającej się w ramach Tygodnia Informatyki.
Godzina Kodowania jest międzynarodową akcją skierowaną do dzieci i dorosłych, która zachęca do kodowania przez co najmniej 60 minut w tygodniu.
W ubiegłym roku w zabawie uczestniczyło 100 milionów fanów kodowania ze 180 krajów, odbyło się 77 tysięcy wydarzeń, a scenariusze zajęć zostały przetłumaczone na 40 języków.
Tydzień Informatyki to idealna okazja do postawienia pierwszych kroków przez osoby bez doświadczenia w tych dziedzinach.
W Godzinie Kodowania uczestniczyli uczniowie z klas trzecich, którzy już od września uczęszczają na kółko „Mistrzowie Kodowania”. Dzieci, po wcześniejszych zajęciach z podstaw JavaScript, układali za pomocą intuicyjnych bloczków własną grę.
Ala z klasy III c opowiada, jak układa swoją grę podczas Godziny Kodowania.
Mikołaj z klasy III a opisuje duszka i scenę w swojej grze.
Na koniec, uczniowie otrzymali pamiątkowe dyplomy udziału w akcji. Szkoda, że nie wszyscy Mistrzowie Kodowania z klas III wzięli w niej udział. Przeszkodziła im panująca w szkole grypa i angina.
„Nikt w godzinę nie nauczy się programować, ale w ciągu jednej godziny można przekonać się, że to nie jest trudne, że może dawać satysfakcję, że to fajna zabawa, że przestrzeń kodowania jest nieograniczona.
Udział w Godzinie Kodowania może być wspaniałym wstępem w inny świat cyfrowy. Nie w świat użytkownika czy konsumenta, lecz w świat wizjonera i kreatora” – Włodzimierz Marciński, Lider Cyfryzacji w Polsce.
Godzina kodowania? To za mało dla naszych uczniów, my nadal kodujemy!
Relację z naszej akcji umieściliśmy na padlet.com – tablicy Mistrzów Kodowania.
Zajęcia Mistrzowie Kodowania prowadzi Iwona Gidzińska