W piątek 7 czerwca 2024 roku uczniowie klasy 3B z wychowawczynią Panią Renatą Palińską uczestniczyli w lekcji matematyki prowadzonej przez Panią Joannę Palińską. Podczas pierwszej części zajęć, której temat brzmiał: Czego będziemy się uczyć na lekcjach matematyki w klasie czwartej? uczniowie wykonali dziesięć zadań dotyczących zagadnień, które będą realizowane już po wakacjach.
Na początku była „wejściówka” czyli sprawdzenie znajomości tabliczki mnożenia, następnie ćwiczyliśmy pamięciowe dodawanie i odejmowanie. W klasie czwartej realizowane będą zagadnienia dotyczące obliczeń kalendarzowych i zegarowych, więc trzecioklasiści sprawdzili znajomość kolejności miesięcy oraz odczytywania godzin na zegarach. Kolejnym zadaniem dla uczniów było podzielenie cukierków na odpowiednie porcje i uzupełnienie działań według wzoru, czyli dzielenie z resztą, później było rozpoznawanie figur geometrycznych. Pojawiły się też zadania dotyczące działań pisemnych, skali oraz ułamków zwykłych i dziesiętnych. Uczniowie klasy 3B wykazali się sporą wiedzą z zakresu matematyki, aktywnie i z zaangażowaniem pracowali.
Podczas przerwy trzecioklasiści mieli możliwość zwiedzania budynku szkolnego, w którym będą się uczyli w klasie czwartej. Podczas kolejnej lekcji realizowane były zajęcia na szkolnym podwórku. Rozpoczęliśmy od zadania pt. Znajdź swoją trójkę.
Kolejne zadanie wymagało współpracy. Uczniowie pracowali w grupach: chłopcy i dziewczynki. Otrzymali metrowe sznureczki i zadaniem było zmierzenie długości bieżni oraz obwodu drewnianej altany.
Kolejnym zadaniem były ŻABKI. Instrukcja: Żabki siedzą po prawej stronie, Żabole po lewej. Zadaniem Żabek i Żaboli jest zmiana miejsc na przeciwne strony. Żabki i Żabole mogą skakać na miejsce puste lub przeskakiwać żabę innej płci.
Ostatnim zadaniem była Gra Olimpijczycy. Uczniowie rywalizowali w czterech grupach. Układali na czas pary kart – działanie oraz wynik. Każdy zawodnik kolejno podbiegał do stanowiska i łączył jedną parę kart. Po czym wracał na koniec kolejki. Gra polegała na tym, aby jak najszybciej dobrać karty w pary.
Celem zajęć było dowiedzenie się jakie treści będą realizowane na lekcjach matematyki w klasie czwartej, a także poznanie przyszłego wychowawcy.
Mam nadzieję, że uczestnictwo w lekcji oraz wspólne gry i zabawy na szkolnym podwórku pozwolą uczniom spokojniej i bez stresu przekroczyć próg edukacyjny i z uśmiechem we wrześniu rozpocząć naukę w klasie czwartej w nowym budynku i z nowym wychowawcą.
Joanna Palińska