W ramach podnoszenia efektywności uczenia się i nauczania w zakresie kompetencji matematyczno-przyrodniczych uczniowie klas piątych zrealizowali projekt edukacyjny „ Doświadczenia, obserwacje i zabawa- najlepszy sposób rozumowania-celujemy na biologii w szóstkę”
Uczniowie przez kilka tygodni prowadzili obserwacje, doświadczenia biologiczne. Stawiali hipotezy i próbowali je udowodnić, wyciągali stosowne wnioski . Sporządzali dokumentację przebiegu obserwacji i doświadczenia. Na zdjęciach pokazali efekty swojej pracy.
Klasy szóste na lekcjach biologii poznali groźne pasożyty człowieka i choroby , które one wywołują. Zaprojektowali plakaty promujące zdrowy styl życia bez pasożytów. Na plakatach przedstawili sposoby zapobiegania zarażenia się pasożytami – profilaktykę chorób zakaźnych. Efekty ich pracy są wyeksponowane na gazetce szkolnej. Działanie te są realizowane w ramach promocji zdrowego stylu życia.
Nauczyciel biologii Lidia Reps