Zagadki matematyczne – trening logicznego myślenia dla uczniów klasy IIIc

W piątek 27 września lekcja matematyki w klasie IIIc  odbyła się pod hasłem rozwiązywania zagadek logicznych.  Uczniowie pracowali pod kierunkiem p. Kingi Szumielewicz.

Były to kolejne zajęcia, przygotowane i poprowadzone przez p. Kingę, która jest nauczycielką matematyki w naszej szkole.

Praca w klasie odbywała się metodą warsztatową. Na początku uczniowie zostali losowo podzieleni  na grupy i wspólnie analizowali treść zagadek logicznych. Swoje rozwiązania zapisywali flamastrem na celofanowych arkuszach przymocowanych do ścian lub na tablicy.

Głównym celem warsztatów było sprawdzenie, jak dobrze dzieci potrafią wykorzystać swoje umiejętności krytycznego myślenia i logiki do rozwiązywania problemów, ale również

  • pobudzenie u uczniów kreatywności,
  • budowanie pewności siebie i pozytywnego nastawienia do nauki,
  • wdrażanie do współpracy,
  •  wzmocnienie kompetencji logicznego i przyczynowo – skutkowego myślenia.

Uczniowie bardzo aktywnie włączali się do wykonywania zadań. Wszystkie zagadki udało się rozwiązać.

Na zakończenie dzieci dzieliły się swoimi refleksjami na temat zajęć, ich tematyki, sposobu prowadzenia warsztatów. Uczniowie wypowiadali się, co im się najbardziej podobało, do czego by chciały wrócić w przyszłości.