Podczas trzech zajęć (18 i 25 kwietnia oraz 9 maja 2024 r.) koła matematycznego w klasach VI uczniowie realizowali zadanie 2 Symetria w przyrodzie z modułu VI w ramach projektu „(Nie)zwykła matematyka”.
Na dwóch pierwszych lekcjach uczniowie dowiedzieli się czym jest symetria osiowa i środkowa oraz jakie figury nazywamy osiowosymetrycznymi i środkowosymetrycznymi. W tym celu obejrzeli filmy z portalu Pi-stacja oraz rozwiązywali zadania z kart pracy, podawali przykłady symetrycznych przedmiotów z życia codziennego.
Na trzeciej godzinie poszliśmy do szkolnej altany, gdzie uczniowie rysowali figury symetryczne względem prostej (te cieszyły się dużym zainteresowaniem), a następnie uczniowie ruszyli w poszukiwaniu przedmiotów symetrycznych. Nawet nie sądzili, że symetria nas aż tak mocno otacza! Wykonywali zdjęcia tych przedmiotów.
Zajęcia zrealizowane pod opieką p. Marty Czekałowskiej