11 lutego 2020 roku odbył się Maraton Matematyczny Ósmoklasisty. Mimo, że był to drugi dzień ferii, uczniowie przed godziną ósmą pojawili się w szkole.
Pracowaliśmy od godziny 8.00 do 15.30. W trakcie pięciu bloków powtórzyliśmy ważne zagadnienia matematyczne, które mogą pojawić się na egzaminie. Na początku były sprawy organizacyjne i mini wykład na temat skutecznego uczenia się oraz treningu pamięci. Później, w trzech pierwszych modułach Maratonu omówione zostały zadania różnych typów, zwróciliśmy uwagę na strategie rozwiązywania zadań zamkniętych i otwartych oraz przeanalizowaliśmy zadania typu „udowodnij, że”. W module czwartym uczestnicy rozwiązali próbny egzamin ósmoklasisty z matematyki, a później omówiliśmy zadania. Każdy otrzymał informację zwrotną, nad czym powinien jeszcze popracować.
Podczas przerw był czas na kawę, herbatę oraz poczęstunek przygotowany przez rodziców. Dziękujemy Mamie Marcela i Mamie Tomka na pyszności!.
PODSUMOWANIE ANKIETY EWALUACYJNEJ PO MARATONIE MATEMATYCZNYM ÓSMOKLASISTY
TERMIN: 11.02.2020 r. wtorek (ferie zimowe)
MIEJSCE: Szkoła Podstawowa nr 1 im. Kardynała Bolesława Kominka w Kątach Wrocławskich
- Czy jesteś zadowolony z uczestnictwa w Maratonie Matematycznym Ósmoklasisty z Matematyki?
100% TAK
- Czy według Ciebie Twoja wiedza i umiejętności są większe po Maratonie?
100% TAK (Uważam, że bardzo dużo powtórzyłam i sobie przypomniałam; Raczej tak, jeszcze trochę się poduczę i będzie git; Powtórzyłem wiadomości; Uważam, że moja wiedza została uzupełniona o parę przydatnych faktów )
- Czy nauczyciele byli według Ciebie dobrze przygotowani do maratonu?
100% TAK (bardzo dobrze)
- Czy odpowiadała Ci atmosfera podczas maratonu? Jeśli nie, to napisz dlaczego?
(Bardzo przyjemna, odpowiada mi; Było bardzo miło; Atmosfera była bardzo fajna; Było git; Bardzo mi ona odpowiadała, Było miło i ciekawie; Tak, bo można było fajnie pracować nad zadaniami;
- Czy coś zmieniłbyś/zmieniłabyś w organizacji maratonu? Jeśli tak, to co?
100% NIE
- Które z zastosowanych podczas Maratonu Matematycznego metod nauczania były według Ciebie najciekawsze? (wykład, dyskusja, burza mózgów, dzielenie się rozwiązaniem, praca w grupach…)?
Najczęściej uczniowie wskazali pracę w grupach, dyskusję oraz dzielenie się rozwiązaniem
- Czy poleciłbyś/poleciłabyś kolegom/koleżankom udział w Maratonie Matematyczny?
100% TAK (Jasne, ponieważ jest to mega dobre przygotowanie i trening przed egzaminem; Można się dużo nauczyć; Warto przyjść) (Jasne, ponieważ jest to mega dobre przygotowanie i trening przed egzaminem; Można się dużo nauczyć; Warto przyjść)
- Czy chciałbyś/chciałabyś „coś” przekazać organizatorkom maratonu?
Nooo , że był to mega super pomysł i bardzo dziękuję za takie świetne przygotowanie do egzaminu i spędzenie czasu w szkole; Było to bardzo miłe i pouczające wydarzenie, które dużo mi dało; Dziękuję za ten maraton, bez niego miałbym problem z powtórzeniem przerobionego materiału potrzebnego do egzaminu. Bardzo dziękuję za pomoc w matematyce!, Dziękuję za pomoc w przygotowaniu do egzaminu ósmoklasisty!, Kiedyś nie przepadałem za Wami, teraz Was uwielbiam ; Bardzo fajne przygotowanie do egzaminu, Było mi bardzo miło uczestniczyć’ Maraton był bardzo ciekawym i przydatnym doświadczeniem. Sądzę, że dla przyszłych ósmych klas również byłby super; Była dobra organizacja i dobrze wszystko wyszło.
Dziękujemy za aktywny udział w Maratonie Matematycznym
Organizatorki: Joanna Palińska i Marta Czekałowska